Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
3D rekonstrukce pohybu lidského těla (MOCAP)
Černák, František ; Svoboda, Pavel (oponent) ; Šolony, Marek (vedoucí práce)
Tato práce řeší rozpoznávaní značek v obrazu, zachytávání pohybu a jeho následné převedení do 3D souřadnic a 3D rekonstrukci. Zvolený problém byl vyřešen sestavením stereo kamerového systému, detekci značek na pohybujícím se objektu a získáním polohy objektu v prostoru pomocí triangulace. V práci se podařilo dosáhnout úspěšnosti detekce značek na objektu  95% na blízkou vzdálenost a rekonstrukce pohybu do určité míry odpovídá skutečnosti. Hlavním zjištěním této práce je, že pomocí dvou obyčejných webových kamer je možné zrekonstruovat pohyby těla.
Tvorba 3D modelu objektu ze snímků více kamer
Zemčík, Tomáš ; Klečka, Jan (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Tvorba 3D modelu objektu ze snímků několika kamer umožňuje bezkontaktní měření reálných objektů. Tato práce popisuje nutné teoretické a matematické zázemí pro pochopení problematiky a navrhuje možné hardwarové a softwarové řešení problému 3D rekonstrukce kukly se senzory EEG přímo na hlavě pacienta.
Identifikace pohybu v prostoru
Šolony, Marek ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Potúček, Igor (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá identifikáciou pohybu v priestore a jeho rekonštrukciou do 3D priestoru. Navrhuje optický systém na zaznamenávanie pohybu špeciálnych značiek markerov umiestnených na žudskom tele pomocou páru kamier. Sú tu rozobrané jednotlivé kroky, od kalibrácie kamier, až po výpočet 3D pozície markeru. Na hžadanie korešpondencií objektov medzi snímkami je využitá epipolárna geometria. V závere sú uvedené a zhodnotené dosiahnuté výsledky.
Promítání kamerou typu "rybí oko"
Macík, Pavel ; Juránek, Roman (oponent) ; Seeman, Michal (vedoucí práce)
Práce popisuje teoretické základy optiky a problematiku vykreslování metodou sledování paprsku, jehož součástí je popsán problém výpočtu průsečíku paprsku s trojúhelníkem, výpočet osvětlení a optimalizační techniky pro urychlení výpočtu. V další části jsou charakterizovány návrhy tří různých matematických modelů kamery pro vykreslování trojrozměrné scény metodou sledování paprsku - plošná kamera, dírková kamera a sférická kamera (rybí oko). V práci jsou dále srovnány vlastnosti jednotlivých modelů kamery a jejich vliv na promítaný obraz scény. V rámci práce byl implementován program vykreslující scénu metodou sledování paprsku, jehož součástí je implementace popsaných modelů kamery.
Tvorba 3D modelu objektu ze snímků více kamer
Zemčík, Tomáš ; Klečka, Jan (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Tvorba 3D modelu objektu ze snímků několika kamer umožňuje bezkontaktní měření reálných objektů. Tato práce popisuje nutné teoretické a matematické zázemí pro pochopení problematiky a navrhuje možné hardwarové a softwarové řešení problému 3D rekonstrukce kukly se senzory EEG přímo na hlavě pacienta.
3D rekonstrukce pohybu lidského těla (MOCAP)
Černák, František ; Svoboda, Pavel (oponent) ; Šolony, Marek (vedoucí práce)
Tato práce řeší rozpoznávaní značek v obrazu, zachytávání pohybu a jeho následné převedení do 3D souřadnic a 3D rekonstrukci. Zvolený problém byl vyřešen sestavením stereo kamerového systému, detekci značek na pohybujícím se objektu a získáním polohy objektu v prostoru pomocí triangulace. V práci se podařilo dosáhnout úspěšnosti detekce značek na objektu  95% na blízkou vzdálenost a rekonstrukce pohybu do určité míry odpovídá skutečnosti. Hlavním zjištěním této práce je, že pomocí dvou obyčejných webových kamer je možné zrekonstruovat pohyby těla.
Identifikace pohybu v prostoru
Šolony, Marek ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Potúček, Igor (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá identifikáciou pohybu v priestore a jeho rekonštrukciou do 3D priestoru. Navrhuje optický systém na zaznamenávanie pohybu špeciálnych značiek markerov umiestnených na žudskom tele pomocou páru kamier. Sú tu rozobrané jednotlivé kroky, od kalibrácie kamier, až po výpočet 3D pozície markeru. Na hžadanie korešpondencií objektov medzi snímkami je využitá epipolárna geometria. V závere sú uvedené a zhodnotené dosiahnuté výsledky.
Promítání kamerou typu "rybí oko"
Macík, Pavel ; Juránek, Roman (oponent) ; Seeman, Michal (vedoucí práce)
Práce popisuje teoretické základy optiky a problematiku vykreslování metodou sledování paprsku, jehož součástí je popsán problém výpočtu průsečíku paprsku s trojúhelníkem, výpočet osvětlení a optimalizační techniky pro urychlení výpočtu. V další části jsou charakterizovány návrhy tří různých matematických modelů kamery pro vykreslování trojrozměrné scény metodou sledování paprsku - plošná kamera, dírková kamera a sférická kamera (rybí oko). V práci jsou dále srovnány vlastnosti jednotlivých modelů kamery a jejich vliv na promítaný obraz scény. V rámci práce byl implementován program vykreslující scénu metodou sledování paprsku, jehož součástí je implementace popsaných modelů kamery.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.